tisdag 16 november 2010

Cayo blanco

Här kommer så äntligen några bilder från Cayo blanco-turen vi gjorde på Kuba. Kan varmt rekommendera att göra det dagen man fyller 30. I turen ingick en kryssning med katamaran, snorkling, besök på unika Cayo blanco och en delfinshow. Mat och dryck ingick överallt. På katamaranen blev man dock erbjuden att för 10 CUC (ca 75 kr) äta färskfångad hummer med vitlök och rostat bröd. Ångrar inte en sekund att jag gjorde det - var underbart god!



Jag var något oroad över snorklingen eftersom jag aldrig tidigare gjort plus att jag inte tycker om djupt vatten. Men efter en liten stund fick man in tekniken och det var otroligt häftigt!



Väl framme vid Cayo blanco (paradisstranden själv) blev man totalt hänförd av skönheten. Det lär väl vara enda gången man ser något sådant i livet.



Ön ligger inte långt utanför Varadero och är obebodd. Sanden är finkornig och vit, palmerna svajar och vattnet är extremt långgrunt. Det ser nästan ut som människor "går på vattnet" om man tittar innifrån stranden.



På stranden bjöds det på grillad mat; kyckling, hummer och räkor samt kubanskt ris, sallad och färsk frukt. Fantastiskt gott! Jag filmade lite med kameran för att få en liten uppfattning om den underbara atmosfären.



Turen avslutades med en delfinshow. Man blir alltid lika häpen över de fantastiska djuren och vad de faktiskt kan lära sig att göra.



Kan varmt rekommendera den här utflykten till alla som åker till Varadero och Kuba!

Inga kommentarer: