torsdag 3 februari 2011

Sconesfika

Idag fick jag besök av finaste mamman. Vi skulle prata lite och samtidigt fika. Engagemanget var inte på högst nivå men fixade ihop en liten sconesfika. Plockade ett recept från ICA's hemsida och bytte ut filmjölken mot mild naturell yoghurt och rev ner två små morötter. Supersaftiga och goda! Scones är verkligen underskattat men vääldigt gott. Och snabbt också. Kanske att man skulle göra det oftare på helger. För det där lilla extra som man ofta vill ha då. Lite guldkant på vardagen kanske t o m.



Rosafärgade tulpaner kom mamma med. Var längesen jag fick blommor och visst blir man så glad av det? Däremot hittar jag inte min vas! Vattenbringaren från IKEA fick duga, men inte supersnyggt direkt. Måste skaffa mig fler vaser. Kanske leta runt på Tradera?



En finfin dag alltså! Snart dags för matfixande innan älsklingen dyker upp.

Inga kommentarer: