onsdag 16 februari 2011

Hamsterhjulet

Idag har det varit fullt upp exakt hela dagen. Hamsterhjulet har börjat rulla på rejält! Både positivt och negativt förstås men mest positivt.

Dagen startade kl 6 med snabb frukost och lite Sydsvenskan-läsning (hur tidigt jag än börjar så måste jag ha den lilla lugna stunden med tidningen och P3's morgonpasset). Nedpackning av träningskläder och så sen snabbt på cykeln till jobb.

Väl där så susade jag ner i källaren till Orbitrek'en som i princip aldrig rörs av en kotte på jobbet. Good for me. Ipod och härlig träning i 30 minuter och så snabb dusch och fixande. Möte 8.30 med flera intensiva och viljestarka damer - God I löv my new team alltså. Härligt mycket åsikter, inga lama svenssons där inte (ursäkta svenskar, men är faktiskt halvsvensk själv så då FÅR man säga så).

Snabb fika och sen ner till fortsatt jobb. God lunch vid 13; älsklingens paj och gurka och knäckebröd. Väl inne på arbetsrummet hann jag inte sakna mina kära cigg utan betade av min oändliga maillista och högar på skrivbordet. Jobbade över en halvtimme och hade lätt kunnat vara kvar där flera timmar till, så mycket har jag att göra för tillfället.

Sen upp på cykeln igen och trallade in på Hemköp för lite inköp av mat och frimärken. Direkt hemma började maten; idag blev det vegetarisk pestotagliatelle med svamp, broccoli och sockerbönor. Älsklingen uppskattade det när han kom hem. Sen väntade ett par tvättmaskiner och nu sitter jag här.

Jo, en helt vanlig dag. Och en bra sådan också. Känner mig ändå pigg och har kraft. Kan det vara träningen? Tror kanske det, brukar göra mig piggare. Ska DEFINITIVT träna mer på jobbet - så jäkla smidigt.

Inga kommentarer: