torsdag 31 mars 2011

Maskinpaket

Snart så kommer det ett stort paket hem till mig! Nämligen min alldeles första symaskin! Har egentligen aldrig tänkt på mig själv som en person som skulle äga en symaskin ("mamma har ju en" har jag alltid tänkt). Men det är väldigt bra att ha en och samtidigt kunna sy upp mina byxor själv för en gångs skull! Och älsklingens också för den delen.

Det är en Meister 145, tillverkad av Husqvarna. Jag har inte lyckats luska ut när exakt den är ifrån men efter lite googlande tror jag att den är från ca år 2000. Kanske är helt fel på det.

Att köpa en helt ny maskin var det inte tal om. De är för dyra och jag är inte ute efter något superavancerat. Den ska kunna sy några olika sömmar och kunna göra knapphål. Och inte vara allt för sliten eller gammal. De äldre modellerna är ju oftare gedignare och lutade lite åt att skaffa typ en Husqvarna Automatic först. Men ville inte betala allt för mycket för något som är gammalt, retro och eftertraktat. Och den fick gärna vara någorlunda nyservad.

Återkommer när maskinen är på plats och provsydd också t o m. Längtar faktiskt lite.

Inga kommentarer: