fredag 18 mars 2011

Byggfabriken

Nytt bloggtips från mig är Byggfabrikens blogg. Om man - som jag - är sucker för äldre hus och att originalkänslan från lägenheter och hus bevaras så bra man bara kan så är Byggfabriken da shit!

Blir så sjuk av "vill-ha-begär" när jag är inne på deras sida. Gå in du också!



Min stora favorit är funkisköken (se ovan). Har haft ett sånt innan och ycker det är så praktiskt och rent och avskalat men ändå mysigt. Och så är jag förälskad i de fantastiska snabelhandtagen. Och se bara på det rundade skåpet i hörnet - så vackert i sin enkelhet. Ve och fasa för alla dem som rivit ut sitt originalkök (i ok skick då) och tryckt in ett modernt högblank som totalt bryter av mot hemmet och när det byggdes!



20-talsköken är också de fantastiska med sin höga skåp och ofta med glasinfattningar. Hade kunnat tänka mig flera uppsättningar av lägenheter från olika tidsepoker!

Inga kommentarer: