lördag 5 mars 2011

Dagens gärning

Dagens gärning blir - montering av ny dörr till badrummet! Mindre kul när man är fyra personer inblandade och en man som har 15 sekunders tålamod. Men visst, nu är den på och går t o m att låsa - det ni.

Nästa sak på listan är förberedelse inför knytis med arbetskamraterna. Jag ska köra vidare med min kärlek för det sydländska och nu även det karibiska. Mitt bidrag blir alltså vit chokladtryffel med smak av lime samt arroz cubano. Det sistnämnda är kubanskt ris - inte "riktigt" kubanskt som t ex Alisas då - utan min version. Man måste sätta sin prägel på det man gör. Så är det bara.

Däremot missade jag att kolla om det fanns en flaska rött på lut hemma. För två minuter sen upptäckte jag att det inte fanns det. Istället skålar jag in våren och tar med mig en flaska rosé. Solen skiner ju ute. Häpp!

Trevligt ska det bli. Kanske kommer bilder.

Inga kommentarer: