måndag 11 mars 2013

Ergobaby

Idag har jag så äntligen varit och handlat en Ergobaby till mig och Lilleman! Jag fick en liten peng av onkel M så har tänkt länge på något vettigt jag ville handla för dem.

Jag har sen tidigare lånat en Baby Björn av S men Lilleman har inte gillat den speciellt och jag har tyckt att den belastat ryggen mer och mer. Dessutom har det inte kännts så bekvämt ut bebissynvinkel med benen dinglandes rakt ner.

Så jag har läst på en del på nätet för att få en uppfattning om de ergonomiska selarna verkligen är bättre. Sjal vill jag inte ha, den skulle isf ha köpts när Lilleman var nyfödd men nu väger han närmare 7 kg. Många verkar vara nöjda med Ergobaby och jag fastnade för orginalselen, gillar att den är väldigt mjuk och i bomull. Barnet sitter i "grodposition", alltså sittandes med benen isär - verkar betydligt bekvämare än Baby Björn-varianten. Valde att köpa färgen grå/galaxy, då katthåren inte kommer synas allt för mkt på den och för att den är snygg.

Provade den hemma idag och tyckte faktiskt att den var relativt smidig att knäppa på. Lilleman verkade tycka den var ok (inga gallskrik iaf) och det är väldigt mysigt att ha den på sig och kunna vara nära sin baby.

Har stora förhoppningar om att använda den bl a när vi åker buss och inte vill ha vagnen, hälsar på någon som bor närmare oss, går och handlar eller varför inte när jag cyklar till stranden i sommar!

Inga kommentarer: