fredag 23 december 2011

Julklappstips: Cirkeln

Jag har precis läst ut "Cirkeln" av Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren. Vet inte varför det dröjde innan jag började läsa den. Kan ha varit att det var så mycket snack om den och att jag kännde mig mättad på Twilight-svallvågorna.

Men nu så är jag fast!Den är otroligt spännande och mörk. Den skildrar ett gäng mycket olika tjejer i en småstad som upptäcker att de alla har magiska krafter. Detta innebär att de måste komma överens och samarbeta för att vara starka. Tjerna skildras oerhört bra, alla har de sina svagheter och egenheter, vilket författarna skildrar skildrar skickligt och oretucherat.

Det var en riktig bladvändare. Jag bara längtar tills del nummer två kommer (senare 2012). Det är ju förstås en trilogi, alla goda ting är tre or what. Den har dessutom översats till flertalet olika språk och en filmatisering är på gång. För mer info kolla in författarnas blogg om fenomenet.

Så har du fortfarande inte köpt alla julklappar och kanske har någon syster eller dotter i 14-årsåldern som känns svår att köpa till: köp den här boken!

Inga kommentarer: