onsdag 21 december 2011

Ännu en vit en

Jag har ju sen tidigare målat rätt mycket möbler i vitt och turkost, bl a vår sovrumsbyrå. Juletid är inget undantag att ta tag i penseln och rollern. I köket står en stor och maffig byra. För mycket längesen slet min pappa med den. Den var målad i (någon röd) färg och han slipade ner hela och antikbetsade den.

Tiderna förändras och så också modet i målade möbler. Först var jag tveksam då den betyder mycket för mig. Men nu är den nästan helt klar och resultatet ser fint ut hitintills. Jag är överförtjust i Alcros täckfärg för trä och metall. Det finns en som är färdigblandad hos mi målare, tonad vit (413) S0502-Y - blir fantastiskt fin. Lite gräddig i färgen.

Byrån får dock vänta ett tag på beslag. Återkommer en dag med mer om den.

Inga kommentarer: