tisdag 5 april 2011

Beauty tag

Det brukar inte vara sminksnack i min blogg direkt men jag fastnade för Alisas Beauty tag - så gör en sån jag med.

1. Vilken foundation använder du?

Make up store studio foundation. Färgen är Cameo. Under sommarmånaderna använder jag den inte över hela ansiktet utan isf bara som en concealer.

2. Favoritconcealer?

Se svaret ovan. Tycker att Studio foundationen har många möjligheter. Den kan vara lätt med en stor borste eller täcka superbra med en svamp.
3. Vad har din hudton för undertoner?

Lite åt det gula hållet

4. Din åsikt om lösögonfransar?

Inget jag använder men ser häftigt ut, men i måttliga mängder då.

5. Slänger du din mascara efter 3 månader?

I princip alltid, den hinner ta slut innan dess.

6. Vilken är din favoritmascara?

Jag har använt Maybelline great lash mascara de senaste 3-4 åren. Har rätt långa ögonfransar i mig själv så behöver inget avancerat egentligen.

7. Favoritapplikatorer?

Borstar från Make up store. De tre favoriterna är en snedskuren rougeborste, en foundationborste och en snedskuren ögonbrynspensel.

8. Använder du någon primer?

Nej

9. Favvoögonskugga?

Älskar Make up stores ögonskuggor. Favoriten är Eyedust i goldglow och cybershadow i crow. Sitter som sten!

10. Favvoläppstift?

Använder mest bara läppenna och läppglans.

11. Favvoläppglans?

Lancôme Juicy tubes

12. Favvoblush?

För tillfället Body shops Cheek colour 11 shade walnut.

13. Vad tycker du om billigare ”drugstore”-makeup?

Oftast sämre, men man kan göra fynd!

14. Har du någonsin funderat på att ta en/gå en sminkkurs?

Nej, tycker jag har bra koll på det redan.

15. Vilket är det värsta sminkmisstaget tycker du?

För mörk foundation och/eller puder. Extremt tunt plockade och onaturligt målade ögonbryn.

16. Föredrar du neutrala färger eller färgstarka nyanser?

Gärna färgstarkt. Oftast dramatiskt.

17. Nämn ett av dina favoritmärken när det gäller smink.

Make up store

Inga kommentarer: