söndag 17 oktober 2010

Grafittinaglar

Idag har jag umgåtts med syster M halva dagen efter en mysig skräckfilmskväll igår (Blair witch projekt och Hide and seek). Har börjat fixa lite grejer som behövs till resan. Det ska tydligen vara svårt att få tag i vissa basic-saker på Kuba (bekvämlighetsprodukter som shampo och dyl) så gäller att hålla koll på det som kan tänkas behövas.

Förutom nödvändigheter och god chai latte med syster M så upptäckte jag något jag aldrig hört talas om: Isadora grafitti nail. Jag som alltid innan målade naglarna OFTA har sackat efter och kör mest fransk manikyr. Men syster M stannade till och förklarade att aaaaalla tjejerna i skolan använde nagellacket.



Jag kunde såklart inte låta bli att lägga vantarna på lacket.Principen är att du målar ett lager färg, väntar 4 minuter, och målar sen ett grafittinagellack i avvikade färg över. Sen krackelerar/spricker det översta lagret. Resultatet blir onekligen häftigt. Tyvärr fanns bara subway green kvar men blev snyggt. Lite svåraplicerad kanske. Grafittilacket torkar lite väl snabbt så man får vara snabb med penseln, kräver kanske lite övning.

Inga kommentarer: