måndag 31 december 2012

Gott nytt år

2012 lider mot sitt slut och utanför fönstret strilar regnet ner. Tur är väl att man inte ska vistas ute allt för mycket idag. Det blir ett lugnt firande tillsammans med min bror F och hans fru och son. Passr bra för oss som har en Lilleman som har magproblem och emellanåt har väldigt ont och gråter en del.

Jag sammanfattar 2012 som ett år som överlag varit bra. Mest såklart p g a att jag födde min son (förlossningsberättelse är på väg, jag lovar!) den 24/11, något som vi längtat länge efter och som spred mycket lycka. Annars har jag mest varit gravid under året som gått faktiskt, en rätt så lindrig graviditet dock. Var rätt så oroad fram till vecka 17-18 kanske, men efter de första sparkarna från vår Lilleman och därefter ultraljudet så slappnade både jag och mannen av mer. Ännu mer efter vecka 25 då han faktiskt skulle kunna överleva om han föddes så pass tidigt.

Min syster C kom och hälsade på oss, jag och mannen hade en underbar egensemester ihop då vi prickade in den (enda?) fantastiska solveckan och hängde på Ystad saltsjöbads spa och jag och syster M hängde på stranden.

Mannens pappa är fortsatt dödssjuk och det har varit tuffa motgångar i hans sjukdom. Det positiva i det hela är att han har fått träffa sitt första barnbarn och dessutom firat jul tillsammans med familjen - något ingen trodde då läkarna sa att han inte ens skulle klara sommaren. Ett mirakel känns det som.

Den 12/6 fick min bror och fina S sin solstråleson och den 15/9 gifte de sig samtidigt som lilla F döptes.

Nu i julas reste min pappa hit för att spendera några dagar över julen med sina två barnbarn. Det kom plötsligt och yrde upp känslor. Men i slutändan tackar jag Gud för att han hade möjligheten att komma hit. Vi hade många fina stunder ihop, ofta promenerandes ute med min lilla T i vagnen.

Känner mig mycket nöjd med året och hoppas att alla omkring mig och längre bort känner detsamma för året som gått. Jag hoppas på att alla får ett lyckligt 2013!

Inga kommentarer: